torsdag 9 oktober 2008

Yom Kippur!

Idag är det en av det viktigaste judiska helgdagarna, Yom kippur!

Försoningsdagen betyder det om man ska översätta sådär lite snabbt.

De fastar i 24 timmar och ber under dagen, tänker igenom alla fel och misstag man gjort under det gångna året.. de får alltså inte under dessa 24h äta, dricka, bära läderskor,duscha, lotionera sig eller utföra några sexuella aktiviteter,

En i klassen försökte i tisdags fiska på att alla borde fått ledigt idag, but not! Vi har faktiskt en i klassen som var jude, men han skulle allt komma på föreläsningen han! stort! jobbigt o gå hungrig på en föreläsning dock! Jag har som motto att aldrig gå hungrig! u gotta eat son!

5 kommentarer:

btm sa...

Jag är grymt imponerad av dig, Brinken! Du skulle ha skrivit min hemtenta i judendom ju... skickar den som bifogad fil ;)

Anonym sa...

haha, just send it! jag kan klamma in den mellan alla andra sma asignments man far har pa kurserna, damn its lika gymnasiet igen ju... hemlaxa liksom!

xx/J

Anonym sa...

pulan borde testa yom kippur, han har ju en del att rätta till :)

äh vette fan tror inte en dag räcker för han!!

KARMAAAAAAAA

Brink sa...

hahaha sjöa! magiskt!

Anonym sa...

äh, mig lurar du inte. jag vet att allt du vet om den här dagen har du lärt dig från entourage..