fredag 24 oktober 2008

"W"

Var igår nere vid torget o såg filmatiseringen av george W bush's liv. Helt otroligt facinerande historia om den mannen och hans väg till där han sitter idag. Jag blev helt betagen, visste han hade ett lite tuffare förflutna men det där var inte vad jag förvänade mig.

Hur fader bush hela tiden ( än idag säkert) velat att lillebror jeb bush skulle bli president en dag,inte george jr.

Hur W levt två liv när han första delen drack oerhörda mängder spirt styrde kvinnor och sedan del två då han blev nyfödd igen och träffade gud, slutade dricka och börja bli mer involverad i sin fars politik.

Otrolig historia om världens mäktigaste person som jag tycker alla ska se!



denna pressconference efter irak-kriget är med i filmen, stark scen, josh brolin (ruskigt bra i no country for old men) som president bush är fullkomligt lysande för övrigt

* Föresten när jag går ut ur biolokalerna så utanför står 7-8 polis swat team killar redo med skottsäkra västar och maskingevär.. gotta love New York:)

Inga kommentarer: